Creativitate, inovație, creație italiană, istorie. Marazzi reprezintă esența tuturor acestor valori, exprimate acum și prin titulatura „marcă istorică de interes național”.
Marazzi s-a înscris în Registrul special al mărcilor istorice de interes național, înființat de Ministerul italian al Dezvoltării Economice (MISE).
Titlul de „Marchio Storico di Interesse Nazionale” (marcă istorică de interes național) este acordat întreprinderilor italiene care, cu o marcă înregistrată sau utilizată de cel puțin cincizeci de ani și cu o legătură profundă cu teritoriul, au scris și continuă să scrie istoria antreprenoriatului național italian.
Istoria Marazzi a reprezentat dintotdeauna un simbol al spiritului italian: o companie creativă și productivă, care a anticipat tendințele în multe domenii ale stilului și cercetării.
Companiei Marazzi, înființată în anul 1935, în cartierul Sassuolo din Modena, i se datorează principalele inovații de proces și de design în sectorul plăcilor de ceramică și gresie, care au făcut ca firma și cartierul să devină un punct de referință pentru întreaga lume a ceramicii. (Află mai multe despre istoria Marazzi)
Acest titlu creat ad-hoc de către minister, și anume imaginea Italiei cuprinsă în cuvintele „marchio storico” („marcă istorică”), care de astăzi însoțește marca Marazzi, este o mărturie importantă a valorii și istoriei excepționale a unei mărci care este universal recunoscută ca fiind sinonimă cu ceramica de înaltă calitate pentru pardoseli și placări și un simbol al celor mai bune produse made in Italy în sectorul amenajărilor și al designului.