Cu mult înainte de începutul acestei situații de urgență la nivel global, Grupul Alibaba, un gigant al comerțului electronic din China, a lucrat la formate noi pentru marii comercianți cu amănuntul – cu marca sa HeMa – unde chiar și restaurantele interne au fost proiectate cu formate inovatoare și tehnologice.
Semnătura este de origine italiană, Area-17 Architecture & Interiors, studioul de proiectare internațional cu sediul la Florența, a dezvoltat unul dintre cele mai inovatoare concepte din sectorul de catering ale grupului chinez: restaurantul Hema Robot, la etajul al doilea al unui spațiu de marcă, cu vedere la piața centrală a NECC, noul Centru Național de Expoziții și Convenții din Shanghai.
Principala caracteristică a restaurantului este procesul automatizat prin care preparatele sunt transportate de la bucătărie la masă. Un număr mare de roboți, concepuți special pentru acest lucru, se deplasează pe trasee lungi, care din spațiile de operare se ramifică până la mesele din încăpere, livrând fiecare comandă specifică gata de consum.
Elementul cheie al proiectului este varietatea metodelor de livrare a preparatelor prevăzute în urma unei comenzi făcute prin aplicația proprietară: de la consum la masa restaurantului până la ridicare, de la depozitarea în congelator până la livrarea în centrul expozițional. Restaurantul Robot este un răspuns la provocările propuse de modelul New Retail al Alibaba, conform căruia integrarea online, offline, logistica și datele pe un singur lanț de valori creează oportunități mai mari de afaceri.
Designul spațiilor interioare sporește caracterul futurist al conceptului din sectorul de catering, adoptând materiale și finisaje de înaltă tehnologie, în special în zona deservită de roboți. Aici, o bandă continuă de tablă ondulată acoperă pereții, reflectând strălucirea albastră a luminozității tavanului cu țevi metalice.
Ferestrele mari se deschid spre bucătărie și spre zona logistică, atrăgând atenția asupra eficienței și siguranței alimentare și asupra transparenței operațiunilor, toate temele centrale ale politicilor mărcii chineze de distribuție pe scară largă. O structură atent studiată garantează buna desfășurare a activităților și gestionarea fluxurilor, fără a interfera cu traseul robotului și fără a renunța la punctele centrale importante în designul general.
Proiectul este finalizat cu o cantină conectată la restaurantul robot, care găzduiește alte mărci din sectorul de catering, pentru a completa oferta. Aici, ospitalitatea și aranjamentele sunt flexibile și, uneori, mai informale, propunând diferite grade de intimitate. Întregul spațiu comercial este conectat la un mic magazin HeMa, situat la etajul inferior, FreshHippo, și acesta parte a proiectului inovator pentru NECC și creat cu o structură concepută special pentru spațiile de tranzit, care urmărește să maximizeze eficacitatea experienței la cumpărături.
Photo Crediti: Maurizio Picci