O nouă formă de ospitalitate

timp de lectură minutele

Suprafețe și volume, redefinite din punct de vedere al limbajului și al funcțiilor, ce exprimă noi concepte privind spațiile și soluții mai personalizate, în continuă evoluție, în care convivialitatea, relaxarea și mâncarea interacționează în mod sinergic în universul HoReCA

Evoluția ospitalității și a paradigmelor sale este unul dintre subiectele cele mai dezbătute în Italia și la nivel internațional, în special sectorul HoReCa, acronim pentru Hoteluri, Restaurante și Cafenele, care include industria hotelieră și toate activitățile care gravitează în jurul preparatelor culinare, băuturilor și ospitalității. În ultimele decenii, acest sector s-a dezvoltat, de asemenea, foarte repede, în principal în ceea ce privește oferta hotelieră, din ce în ce mai exclusivistă și completă, atentă și la segmentul de agrement, care nu mai este perceput doar ca un simplu sejur, ci ca o adevărată experiență captivantă.

Hoteluri luxoase sau super-luxoase, cu vile dedicate celor care-și doresc intimitate, servicii care oferă majordom personal 24 de ore pe zi, camere cu spații fluide realizate cu materiale rafinate, din ce în ce mai durabile și avansate tehnologic, alese ad-hoc pentru diferitele încăperi, pentru mobilierul și accesoriile personalizate cu finisaje originale și detalii de design. O evoluție deosebită în alegerea materialelor și a suprafețelor a avut loc în spațiile comune, în băi și în camere, atât în ceea ce privește pardoselile, cât și placările, blaturile sau alte suprafețe. În trecut, acestea erau decorate cu covoare prețioase, tapițerie, tăblii capitonate cu diverse modele, utilizate în principal pentru a asigura o izolare fonică mai mare; în prezent, în Italia și în întreaga lume, acestea sunt înlocuite parțial cu materiale ceramice, mai practice, igienice și durabile, realizate cu tehnologii de ultimă generație, cu sisteme de montare și suporturi care garantează o izolare acustică eficientă și surprinzătoare, materiale care reproduc aspectele și senzațiile oferite de diverse tipuri prețioase și atent selecționate de marmură, pietre naturale, lemn, rășini și cimenturi, cu diferite finisaje și variante cromatice.

SPA-uri ample, cu spații dedicate stării de bine, completate de baruri sau bistrouri cu o ofertă de propuneri sănătoase, căi de acces și piscine, inclusiv băi termale, tratamente wellness personalizate, adevărate temple ale stării de bine, completează oferta unui hotel de 5 sau mai multe stele. Putem găsi, de asemenea, și boutique hotel-uri, hoteluri tip „albergo diffuso“ (un concept specific italian, constând din hoteluri ce cuprind mai multe clădiri, situate în localități mici), vile private dotate cu toate serviciile unui hotel de lux, cu restaurante proprii conduse de bucătari premiați cu stele, servicii din ce în ce mai personalizate pentru a oferi o experiență memorabilă, chiar și celor mai pretențioși clienți. Piața luxului este în continuă expansiune; mai mult, conceptul de lux a suferit o transformare fără precedent în ceea ce privește dorințele, percepția și alegerea utilizatorilor.

O atenție deosebită este acordată lobby-urilor, holurilor, restaurantelor și spațiilor care fac legătura cu exteriorul, mai dinamice, fluide în relație și continuitate cu mediul exterior, ducând către zone în aer liber spațioase, adevărate vedete ale momentului, cu spații de zi generoase și confortabile și cu spații verzi proiectate de renumiți peisagiști, percepute ca adevărate grădini de iarnă și ca rooftop-uri exclusiviste, ce oferă priveliști uluitoare asupra unor panorame minunate.

Printre domeniile principale ale sectorului HoReCa îl regăsim și pe cel al cateringului, aflat în centrul atenției și al comunicării prin rețelele media și de socializare, încercând să atragă și să implice o clientelă din ce în ce mai largă și variată, inclusiv datorită unui nou limbaj internațional constituit din gusturi, materii prime și produse atent selectate. Arome, băuturi și rețete recunoscute prin intermediul numelui marilor bucătari premiați cu stele, ambasadori și vedete consacrate. De la restaurante mari și luxoase din cadrul hotelurilor prestigioase, până la propuneri mai smart, concepte ale lanțurilor alimentare, wine bar-uri și baruri, toate implicate în noi impulsuri creative și noi tendințe stilistice și culturale, care se reflectă atât în ​​oferta de produse alimentare și băuturi, cât și în aspectele ce țin de design, alegeri cromatice și materiale, gândite pentru aceste spații, fără a neglija aspectele fundamentale ale ecosustenabilității care trebuie urmărite fără ezitare la nivelul lanțurilor de aprovizionare, sistemelor și procedurilor care permit economisirea, reciclarea și reutilizarea resurselor și materiilor prime.