<link rel="stylesheet" href="/static/CACHE/css/c4bcc33e24ab.css" type="text/css" media="screen, projection">

People

Viața în aer liber la granița dintre interior și exterior

timp de lectură: 4 minutele

Viața în aer liber la granița dintre interior și exterior
DWA Studio

interviu cu DWA Studio

În 2005, Frederik De Wachter și Alberto Artesani au înființat studioul DWA la Milano. Sunt o entitate multidisciplinară cu o gamă largă de proiecte, de la interioare la spații comerciale și accesorii din domeniul modei și designului. Activitatea se remarcă prin multidisciplinaritate și dialogul continuu între diferite surse de inspirație: de la mare la mic, între referințe pop și de alt tip, între geometrii pure și detalii capabile să le înfrumusețeze.

The “All’Aperto” exhibition showcased en plein air living and the design transformation of outdoor materials and furniture. DWA Studio, which designed the installation in the cloisters of San Simpliciano in Milan, discusses the project.

Conceptul de viață în aer liber este pus în scenă de-a lungul porticului celor patru laturi ale mănăstirii San Simpliciano din Milano. Este vorba despre „All'Aperto”, o expoziție promovată de Elle Decor și proiectată de DWA Studio, amenajarea peisagistică fiind realizată de Marco Bay. Instalația a prezentat cele mai bune piese de mobilier și materiale pentru exterior de proveniență italiană, inclusiv colecțiile Crogiolo Scenario și Terratech de la Marazzi. Acesta este subiectul discuției cu Frederik De Wachter și Alberto Artesani, fondatorii DWA, care subliniază și transformările prin care trec spațiile exterioare.


Ce surse de inspirație ați avut pentru instalația „All'Aperto”?

Instalația ocupă întregul traseu de-a lungul arcadelor ce înconjoară marea grădină în stil italian. Este un spațiu care acționează ca un filtru între încăperile mănăstirii și zona deschisă a grădinii. Din acest motiv, ne-am propus să eliminăm delimitarea clară dintre spații. Am adus mai multe plante sub arcade, ca și când ar fi fost o extensie a grădinii, oferind astfel fluiditate între interior și exterior și subliniind faptul că mobilierul de exterior este din ce în ce mai important în viața de zi cu zi, astfel încât să aducă cât mai mult confort în viața noastră. În cele din urmă, decorul este încoronat de o serie de fâșii de tifon colorat în nuanțe de verde și galben, care flutură în vânt și însoțesc vizitatorul cu ușoara lor mișcare.


Există o nouă conștientizare cu privire la spațiile în aer liber. Ce tipuri de medii se vor configura?

În acest an, oamenii au simțit, mai mult ca oricând, nevoia de a petrece timp în aer liber, de a face activități care se desfășoară în mod normal în interior, fie legate de muncă, stare de bine sau agrement. E frumos să vezi că oamenii au luat în stăpânire spațiile urbane, iar acest lucru a dus, cu siguranță, la schimbarea multor obiceiuri și stiluri de viață și la reconfigurarea atât a mediilor publice, cât și a celor domestice. Spațiile exterioare sunt puse în valoare, în continuitate cu interioarele.


Care sunt principalele schimbări în ceea ce privește materialele și finisajele pieselor de mobilier?

Atenția asupra mobilierului de exterior a determinat companiile să întreprindă cercetări susținute în ceea ce privește finisajele și materialele, atingând performanțe ce conferă o rezistență ridicată la agenții atmosferici. Mobilierul de exterior preia, din ce în ce mai mult, asemănări cu cel conceput pentru interioare. Acest lucru se întâmplă inclusiv datorită cercetării privind materialele: textile, piele, metal sau lemn, care folosesc această ambivalență.


Cum este dezvoltată tema interior-exterior în domeniul materialelor ceramice?

Considerăm că sunt interesante cercetările privind noile proprietăți tactile ale suprafețelor din gresie porțelanată, cu noile lor forme și culori. Ne place să le folosim nu doar pentru pardoseală și placarea pereților, ci și ca finisaj pentru mobilier. Vorbind despre exterioare, însă, utilizarea gresiei pentru placarea piscinelor este foarte interesantă: în funcție de finisajele și culorile alese, apa poate „dobândi” nuanțe infinite.