<link rel="stylesheet" href="/static/CACHE/css/ad95a10e22be.css" type="text/css" media="screen, projection">

Marazzi, 85 years of Human Design

Joi 09 Aprilie 2020

Marazzi, 85 years of Human Design

Au fost odată două alei lungi cu plopi pe care, se spune, a fost construită o nouă fabrică.

„O fabrică de carton”, spuneau toți, în anii `30. Cu toate acestea, cu cele mai bune tehnologii disponibile atunci, capabilă să producă țigle, cărămizi, primele plăci decorate manual, după desenele originale create de artistul Venerio Martini pentru Marazzi.

După război, prima extindere majoră, noile cuptoare, Gio Ponti și Alberto Rosselli urmează să proiecteze noile produse și ambiția de a crea plăci frumoase pentru toată lumea, în anii de reconstrucție și de boom economic.

Și apoi, colaborările cu marii croitori, cum se numeau atunci, brevetul revoluționar pentru monoardere, care a schimbat timpurile și modurile de producție a ceramicii pentru totdeauna și este în continuare cel mai răspândit proces de producție din lume, investițiile în străinătate, marii fotografi și laboratorul de experimentare Il Crogiolo, primul produs tehnic, care a adus ceramica pe piețe, pe aeroporturi, pe fațadele clădirilor, până la plăcile mari și cel mai recent brevet StepWise™, care transformă gresia antiderapantă pentru a fi fină la atingere.

Campania publicitară de 85 de ani a companiei Marazzi readuce în centrul atenției lumea băilor, spațiu prin excelență destinat din punct de vedere istoric ceramicii, în două lecturi diferite, acasă și comercial, ambele proiectate de Alessandro Pasinelli Studio cu o combinație de colecții Marazzi, care reprezintă produse ceramice de ultimă generație: formate mici care par realizate manual datorită tehnologiilor industriale exclusive, placărilor 3D cu grosime redusă, plăcilor din gresie de dimensiuni extra-large, care reproduc suprafețele naturale într-un mod durabil, digital.

„Ne-am concentrat pe o spațialitate deschisă, într-un dialog continuu perceput între valorile intimității spațiilor de locuit și calitățile contextului”, povestește Pasinelli, „proiectând spații ideale foarte fluide, primitoare și, mai ales, materiale și conectate profund cu peisajul, atât în cazul Vilei, unde baia este un spațiu intim cu vedere spre grădină, cât și în cazul Spa, o arhitectură esențială și pură în care volumul monolitic din gresia Verde Aver se află într-o continuitate perfectă cu mediul natural al pădurii dimprejur”.

 

Baia de acasă

În acest spațiu intim, căldura pardoselii din colecția Vero Rovere, în șipci ceramice de 22,5 x 180 cm, se alătură farmecului pietrei din placări: Magnifica Limestone Taupe prezintă o suprafață texturată tridimensională, cu un motiv Mikado aplatizat cu aspect de bambus. Pe perete, cărămizile mici din gresie Crogiolo Lume par realizate manual, dense în smalț și foarte lucioase, în formatul inedit de 6 x 24 cm. Chiar și lavoarele sunt realizate în întregime din gresie: baza și bazinul sunt din gresie din colecția Grande Stone Look Granito Black; partea superioară din Grande Marble Look Calacatta Vena Vecchia.

În nișa mare cu vedere vitrată, a fost creat dușul, acoperit în întregime și acesta cu Crogiolo Lume, în varianta Musk. Compoziția și fațetele sale includ multe nuanțe de verde, care refractă în mod natural forma arborelui spre care are vedere spațiul, într-un raport direct și reciproc.

Elementele de mobilier combină contemporaneitatea și tehnicitatea cu o notă vintage: oglinda din aramă Darkly, proiectată de Nick Ross pentru Menu, robinetul de duș din seria Aboutwater de Fantini, al designerului coreean Paik Sun Kim, lampa bijuterie Biba Aplique, proiectată de Lorenza Bozzoli pentru Tato și banca Bertoia, creată împreună cu alte articole de mobilier în anii `50, de către designerul omonim pentru Knoll.

 

Baia spa

Oarhitectură esențială care se dezvoltă în jurul unui volum monolitic, acoperit în întregime cu noile plăci din gresie porțelanată cu aspect de marmură Grande Marble Look Verde Aver Lux, în continuitate cu mediul natural al pădurii, care se întrevede dincolo de marile deschideri din sticlă. Verzi și lucioase, de asemenea, cărămizile mici imperfecte ale colecției Lume Crogiolo, care delimitează zona de duș cu nuanțe infinite de culoare: o structură „intimă” capabilă să facă confortabil un spațiu mic din cadrul zonei.

Lumina naturală și artificială integrate, suprafețele de apă ale spa-ului, liniștea locurilor care înconjoară acest spațiu al stării de bine, găsesc corespondență completă în placările pardoselii din Grande_Stone Look_Pietra di Vals în noul format mare de 160 x 320 cm și pe pereți, dure și vibrante, în Mystone_Pietra di Vals_Mosaico Greige, utilizat aici în format de 30 x 60 cm.

În cadrul Spa-ului există chiar și o fată, văzută din spate, pentru a ne aminti măsura unui proiect cu adevărat durabil și holistic.

Peisajul interior al acestui spațiu confortabil al stării de bine este punctat de câteva elemente de mobilier mai puțin obișnuite: aplica Circuit Wall de la studioul Apparatus din New York, cunoscut pentru capacitatea sa de a interpreta elemente clasice într-o cheie modernă, se alătură măsuței Jardim, colecție pe care designerul brazilian Jader Almeida a creat-o pentru compania Sollos. Cu vedere spre piscina în aer liber, o serie de șezlonguri, faimoasele Lounge Chair 43 proiectate de Alvar Aalto în anii ’40 pentru Artek-ul său, completează povestea acestui spațiu de armonie pură cu elementele și ritmurile naturii.

Colecții