<link rel="stylesheet" href="/static/CACHE/css/2351ff82ee70.css" type="text/css" media="screen, projection">

”Perspectivele Industriale” de Luigi Ghirri la expoziția din Bologna

Marți 29 Octombrie 2019

”Perspectivele Industriale” de Luigi Ghirri la expoziția din Bologna

Până în data de 24 noiembrie, la Palazzo Bentivoglio, în cadrul Foto/Industria 2019, imaginile realizate de Ghirri pentru Marazzi, Ferrari, Bulgari și Costa Crociere.

 

Printre cei mai celebri artiști italieni ai secolului trecut, Luigi Ghirri a alcătuit un întreg imaginar fotografic, transformând obiectele propriului cotidian și întregul peisaj înconjurător în autentice instrumente de reflecție conceptuală. Alături de cercetarea personală, Ghirri a realizat importante nuclee de lucru pentru industrie – Ferrari, Marazzi, Bulgari, Costa Crociere – care sunt prezentate pentru prima dată publicului în cadrul Foto/Industria 2019, Bienala dedicată fotografiei Industriei și Muncii organizată de Fundația MAST, care în acest an prezintă 11 expoziții dedicate temei construirii: 10 amenajate în locuri istorice din centrul orașului Bologna și expoziția Anthropocene de la MAST.

De la orașe la industrii, „a IV-a Bienală de Fotografie a Industriei și a Muncii”, în acest an sub conducerea artistică a lui Francesco Zanot, intenționează să cerceteze, conform unui criteriu de eșantionare, complexul și dinamicul sistem de a construi care caracterizează dintotdeauna prezența omului pe planetă și care azi include tot ceea ce omul a adăugat mediului natural în numele „Tehnosferei”, leit-motivul tuturor celor 11 expoziții.

În subsoluri sugestive ale Palatului Bentivoglio, în inima orașului Bologna, se poate vizita „Prospettive Industriali“ (Perspective Industriale), o expoziție dedicată fotografiilor realizate de Luigi Ghirri pentru Ferrari, Costa Crociere, Bulgari și Marazzi, împreună cu materiale – albume, specimene și mape finale – care istorisesc întregul proces de lucru al lui Ghirri, elemente prețioase pentru a aprofunda cariera unui protagonist absolut al istoriei fotografiei.

În munca lui cu Marazzi, între sfârșitul anilor ’70 și începutul anilor ‘80, Ghirri se îndepărtează de funcția documentaristică a fotografiei, participând în mod activ la crearea unei realități în care jocul, alienarea și cercetarea cromatică definesc o nouă experiență a văzului. Instantaneele lui Ghirri evocă atmosfere metafizice în care placa ceramică este actorul protagonist în relație cu celelalte elemente ale scenei.

În legătură cu lucrul său cu Marazzi, Ghirri scrie „ceramica are o istorie care se pierde în negura timpurilor. A fost întotdeauna un obiect pe care se așază alte obiecte, mobila, gesturile, imaginile, umbrele persoanelor care locuiesc în acele spații. ”Realizând aceste imagini, am căutat să reconstruiesc, cu ajutorul suprafețelor de diferite culori, în suprapunere cu obiecte și imagini, un spațiu care, în loc să fie spațiul fizic și măsurabil al unei camere, a fost ideea spațiului mental al unui moment… Această muncă, dincolo de alte semnificații, este reconstruirea unor camere ale memoriei mele.”

 

FOTO/INDUSTRIA 2019

A IV-A BIENALĂ DE FOTOGRAFIE A INDUSTRIEI ȘI MUNCII

PROSPETTIVE INDUSTRIALI – LUIGI GHIRRI

Palazzo Bentivoglio

Subsoluri

Via del Borgo San Pietro, 1 – Bologna

 

Până în data de 24 noiembrie 2019

www.fotoindustria.it

Intrarea gratuită