Gresia este protagonista spațiului

timp de lectură minutele

O suită cosmopolită și o bucătărie care ne plasează în viața de zi cu zi sunt cele două extreme ale noii campanii publicitare Marazzi. Materiale care se regăsesc în ambele ambianțe și Mix&Match-ul între colecții cu suflete diferite demonstrează versatilitatea gresiei porțelanate

Campania publicitară Marazzi pentru 2024, realizată de studioul Il Magma, se concentrează pe două subiecte diferite: o suită de hotel și o bucătărie de acasă. Doar numai cu aluzii texturale între placările celor două ambianțe, starea de spirit a spațiilor povestește despre atmosfere și sugestii diferite, arătând cât de mult aceeași materie ceramică poate dialoga cu stiluri multiple și poate îmbunătăți activ designul interior al contextelor de la contract la rezidențial.

În suita de hotel cosmopolită, rafinată și elegantă, placarea cu plăcile de format mare The Top Stone Look este folosită în mod extensiv și creativ: de la placările tradiționale ale pereților până la blaturile mobilei sau ale blatului din baie, până la piesele de mobilier. Designul interior alege suprafețe puține, pentru a conferi un aspect mai omogen. Nuanțele calde din colecțiile Stone Look Silver Root și Breccia Imperiale, chiar și interpretând limbajul contractului, aduc căldura și ospitalitatea lumii casnice. Acest lucru se datorează, de asemenea, calității extraordinare a suprafețelor care, datorită tehnologiei premium 3D Ink, care conferă un match unic între material, culoare și texturi 3D, dobândesc proprietăți tactilă pronunțate.

Proiectul evidențiază versatilitatea expresivă a formatului mare: ambianța lipsită de o succesiune de camere, așa cum se întâmplă în suitele tradiționale, prezintă un open space cu zone funcționale – camera de zi, zona de noapte și baia – care se îmbină osmotic. Această progresie a spațiilor este orchestrată tocmai prin utilizarea materialelor: dacă Silver Root este utilizată pe scară largă în pereții perimetrali și pe pardoseală, Breccia Imperiale este folosită în zona băii și în mobilierul său de depozitare, care este și capul patului, creând un soi de fundal tridimensional care delimitează zona în spațiul deschis. Nuanța mai închisă a gresiei porțelanate are rolul de a încadra funcția mai intimă a băii. Pentru această utilizare specifică, plăcile The Top Breccia Imperiale sunt tratate cu tehnologia premium Puro Marazzi Antibacterial, care permite eliminarea de la suprafață a până la 99,9% din bacterii și alte microorganisme dăunătoare.

Imaginea publicitară a bucătăriei ne aduce înapoi într-un spațiu al cotidianității: într-o ambianță realistă precum o locuință renovată, cu propria sa istorie și transformări, unde se poate percepe trecerea omului. Pentru pardoseală, a fost aleasă seria Slow, inspirată de teracota tradițională, cu o estetică moale și caldă datorită efectelor texturate ale tehnologiei 3D Ink. Revine Breccia Imperiale, utilizată pe pereți, în placarea mobilelor de depozitare și în blaturile pentru mese. O singură gresie porțelanată care, la fel ca și aspectul de teracotă, evocă materialele tradiționale dar este folosită în roluri diferite, și asta datorită tehnologiei Puro Marazzi Antibacterial, care face ca suprafețele să devină sigure și potrivite pentru contactul cu alimentele.

Culoarea delicată pe care o are ArtCraft Pomice – o colecție din linia Crogiolo care evocă vechile meșteșuguri – este întâlnită la backsplash, în placarea dulapurilor suspendate, a insulei și în piciorul mesei. Patru moduri de a percepe aceeași cărămidă mică, de la cea mai obișnuită pe perete la cea mai ascunsă în masa de lucru, care arată cât de mult influențează schimbările de textură sau format percepția produsului, amintind de frumusețea imperfectă a lucrului manual.

În spațiul respectiv se remarcă placarea coloanei cu plăcile Crogiolo Luz, caracterizate de formatul mic și de smalțul super lucios. Coloana evocă acele elemente structurale și de serviciu comune cu care adesea se fac compromisuri în intervențiile de reamenajare. Aici s-a ales să o accentueze prin culoarea verde, continuând placarea și pe arhitravă, făcând coloana elementul cel mai caracteristic al mediului.

ArtCraft, Lux, Slow și The Top Stone Look (Berici a fost folosit pe blatul insulei) reprezintă un Mix&Match de diferite stiluri de plăci de gresie porțelanată. Compatibile în ceea ce privește relațiile cromatice, dar diferite în textură. Calitatea aspectului superficial conferit de tehnologia 3D Ink împinge gresia porțelanată dincolo de nivelul percepției vizuale, către cel tactil.

Concept and Art Direction: Il Magma

Thanks to
The Suite – Atollo Oluce, Bellosta, Atelier Areti and Gallotti & Radice
Kitchen – Acerbis, Bellosta and Vibia