Primiți de ceramică

timp de lectură minutele

Noua campanie publicitară Marazzi portretizează holul unui hotel boutique. Atmosfere seventies care sugerează numeroasele utilizări ale ceramicii, de la plăcile de perete verticale Terramater la farmecul teracotă al colecției de plăci de pardoseală Slow

Campania publicitară 2025 de la Marazzi, proiectată de studioul Il Magma, reia unul dintre temele introduse în ADV-urile anterioare: ceramica în spațiile de ospitalitate, dar cu o atmosferă care arată cât de versatil este materialul nu doar în aplicații, ci și capabil să creeze atmosfere primitoare. Noua lobby este o explorare spațială și tipologică, un mediu cald și bogat în detalii bine armonizate, în care prezența umană lasă multiple urme, în conformitate cu sloganul „design uman” care subliniază capacitatea ceramicii de a interpreta viața de zi cu zi.

Este lobby-ul unui hotel boutique: „un spațiu unic și caracterizat care se bazează pe design pentru a se distinge”, povestesc Chiara Ormelli și Massimo Colonna de la Il Magma. „Este un loc intim, dar nu mic, funcțional, dar care invită la relaxare datorită zonei mari de relaxare inundate de lumină naturală. Este un mediu de conversație cu o atmosferă liniștită. Compoziția arhitecturală, cu predominanța liniilor curbe, amintește de anii ’70. Cu toate acestea, referința este mai evocatoare decât o adevărată citare: culorile mediului sunt neutre și ton sur ton, în loc de vii și contrastante.”

Alegerea volumelor curbilinii rezultă din accentuarea colecției de ceramică în emailuri și argilă roșie Crogiolo Terramater, al cărei format mic permite acoperirea suprafețelor concave/convexe. Aplicațiile arată cum plăcile devin un element de compoziție arhitecturală: pereți autoportanți și pereți despărțitori care organizează spațiul, accentuați de alternanța suprafeței netede și a decorului în romburi. Imaginea evidențiază, de asemenea, caracteristicile de reflexie a luminii ale Terramater: în același perete curbat din fundal se observă reflexia mai clară și mai accentuată a iluminatului artificial provenit din tavanul fals și refracția mai moale și diluată imprimată de lumina naturală.

Recepția are blatul acoperit cu plăci din colecția The Top Stone Look Silver Root cu efect de piatră naturală. Aceeași finisare este utilizată pe blaturile circulare ale meselor, arătând versatilitatea materialului ceramic în crearea elementelor de mobilier. Culoarea aleasă pentru placă este cea mai deschisă (White) pentru a se potrivi cu tonurile neutre și calde care caracterizează atât spațiul, cât și mobilierul, toate acordate la senzația de primire pe care o conferă mediul.

Volumul recepției prezintă o dublă curbură care valorifică montarea plăcilor și un plintă din metal, un material care se repetă în coloane, în bazele meselor și pe tavan. Schimbarea materialelor – metalul mai reflectorizant și lemnul mai cald și poros al bibliotecii din spate – subliniază capacitatea colecțiilor Terramater și Slow, montate pe podea, de a dialoga cu finisaje, texturi și culori diferite.

În cele din urmă, perspectiva largă asupra lobby-ului care caracterizează ADV-ul pune în prim-plan celălalt protagonist al imaginii: colecția Slow, ale cărei tonuri calde amintesc de tradiția teracotei tipice țărilor mediteraneene, dar al cărei format mare (120x120cm) face ca materialul să fie contemporan.

Proiect ADV: Il Magma
Canapele și scaune: De Sede
Iluminat: Vibia