
Proiectanți
CallisonRTKL
Peste 5.000 de metri pătrați de spații verzi, o seră bioclimatică și instalații de ultimă generație, accentul fiind pus pe durabilitatea, atât energetică, cât și socială, a întregii intervenții pe parcursul ciclului de viață al acesteia. Merlata Bloom este noul centru de lifestyle construit la Milano, în mijlocul unei zone strategice pentru regenerarea urbană a orașului. Pentru multe dintre suprafețe, colecțiile de plăci de gresie porțelanată Marazzi au fost alese pentru durabilitate și sustenabilitate.
Merlata Bloom Milano este un centru de lifestyle aflat în centrul unui proiect major de transformare urbană din cvadrantul nord-vestic al orașului.
Un proiect al companiei Merlata Mall, cofinanțat de Ceetrus, ImmobiliarEuropea și SAL Service și administrat de Nhood Services Italy.
O ancoră comercială și o piață de legătură între cartierul rezidențial Uptown și cartierul de inovație MIND, Merlata Bloom găzduiește 210 de spații comerciale, inclusiv 43 de spații-concept inovatoare cu produse alimentare și băuturi, un supermarket ce face parte dintr-un lanț, cel mai mare magazin emblematic din Europa al unui brand de articole sportive și un cinematograf multiplex de ultimă generație.
Parcul urban din fața centrului comercial este o trimitere continuă la proiect, de la piața publică la Sky Garden și pista de biciclete, împreună cu soluții arhitecturale, tehnice și fitosanitare atente la sustenabilitate, care definesc spații cu un confort ambiental maxim.
Proiectul a fost încredințat studioului american CallisonRTKL, care a imaginat noul Lifestyle Center ca pe o mare promenadă – aproape un kilometru acoperit de o structură vitrată și ecranată – cu o zonă de alimentație publică care se intersectează cu un spațiu fluid scăldat în lumină naturală și un sistem de terase verzi.
Spațiile din fața intrărilor, terasele care creează legătura vizuală între interior și exterior, dar și utilizarea extensivă a materialelor naturale, cum ar fi lemnul structural și pardoselile din gresie porțelanată, precum și plantarea multor spații interioare, facilitează conexiunea perfectă cu spațiile urbane.
Un flux între zonele comerciale și parcul din fața Merlata Bloom, conceput pentru a stimula socializarea și permanența, în interior și exterior, în noul Smart Urban District.
O parte a acestui sistem spațial este Winter Garden (grădina de iarnă), o seră solară pasivă care asigură un nivel de confort optim datorită mediului cu temperatură controlată.
Colecțiile de gresie porțelanată Marazzi au fost utilizate pentru multe dintre suprafețele interioare din spațiile comerciale.
În galerii, texturile inspirate de esențele de lemn de la Treverkview sunt juxtapuse cu insule mari și promenade placate cu colecția de plăci cu aspect de piatră Mystone Limestone, în nuanțele discrete Ivory și Sand.
Aleile galeriilor, cu vedere spre magazinele emblematice ale numeroaselor mărci invitate de Merlata Bloom, precum și spre cinematograful multiplex de dimensiuni impresionante, sunt punctate de plăci din seria Rocking – din nou alături de texturile inspirate din natură ale liniei Treverkview, cu o suprafață texturată, în versiunile Multicolor – inspirată de caracterul eterogen al pietrei naturale – și Beige. Plăcile care, în versiunea de 20 mm grosime, însoțesc vizitatorul în spațiile publice din afara centrului lifestyle, devenind modulul de compoziție al zonelor exterioare.
În băi, combinația de plăci Allmarble, în versiunile Calacatta Extra și Elegant Black, cu finisaj lucios, creează spații elegante și luminoase.
Pentru aleile de pe acoperișul verde, care flanchează un parc fotovoltaic de 5.000 de metri pătrați și este dotat cu un sistem modern de colectare a apelor pluviale, s-a folosit colecția Market, în versiunea Stone Grey. Efectul estetic al aspectului de ciment confirmă rezistența acestui produs conceput pentru spații cu trafic intens, cum ar fi centrele comerciale.
Din motive legate de rezistență și durabilitate, gresia porțelanată a fost alegerea ideală și pentru placarea unei părți a fațadelor. Aspectul de piatră al colecției de plăci Grande Stone Look, în finisajul Limestone Sand, a fost ales pentru pilaștrii pereților exteriori ai intrării.
Merlata Bloom este un proiect imobiliar în care s-au respectat, încă de la început, criteriile de mediu, guvernanță și sociale (ESG).
În ceea ce privește criteriile privind sustenabilitatea mediului, Merlata Bloom își propune să obțină certificările BREEAM New Construction-Very Good (Foarte bun) și BREEAM In-Use-Excellent (Excelent); la construcția sa s-au folosit până la 35% materiale reciclate.
Datorită parcului fotovoltaic de pe acoperiș, consumul energetic al clădirii este cu 24% mai mic decât standardul nZEB; de asemenea, clădirea nu folosește gaze naturale, fiind conectată la rețeaua de încălzire urbană A2A din partea vestică a orașului Milano. Pe timpul verii, răcirea este asigurată cu ajutorul unor puțuri geotermale care alimentează pompele de căldură.
Pe lângă durabilitatea mediului, operațiunea își confirmă impactul economic pozitiv asupra comunității locale.
O oportunitate care este deschisă și categoriilor mai fragile datorită acordului cu fondul pentru ocuparea forței de muncă „Diamo Lavoro” al Fondazione Caritas Ambrosiana ce ține de Dieceza Orașului Milano, care oferă instruire și programe de ucenicie șomerilor aflați în mare dificultate economică, și cu hub-ul Afolmet RedPoint realizat de Afol Metropolitana, cu sprijinul Merlata Bloom Milano și cu colaborarea Nhood Services Italy și EuroMilano, promovat de municipalitatea din Milano și de orașul metropolitan Milano.
Ph. Saverio Lomabrdi Vallauri
Galeria de proiecte
Explorează colecțiile din proiect