„Conexiunile care creează valoare”: sustenabilitatea este o muncă de echipă

timp de lectură minutele

Lucru dovedit de Raportul de mediu, social și de governance (ESG) 2022 întocmit de Mohawk Industries, care a ajuns la a paisprezecea ediție și a fost publicat în timpul Climate Week de la New York. Pe copertă se remarcă imaginea mozaicului realizat din plăci mari de gresie porțelanată „Curiosa Meravigliosa”, de Joan Fontcuberta, realizat de Marazzi Group în colaborare cu Primăria Reggio Emilia, o operă de artă publică alcătuită din peste 12 mii de portrete fotografice care formează o singură imagine mare, cea a unui păun, simbol al înțelepciunii, curiozității și al frumuseții. Opera reprezintă o analogie perfectă între activitățile și inițiativele societăților Mohawk Industries care lucrează cu un obiectiv comun: construirea unui viitor mai bun pentru clienți, oameni în general și planetă.

Conexiuni care creează valoare” este titlul Raportului de mediu, social și de governance (ESG) 2022 întocmit de Mohawk Industries, care a ajuns la a paisprezecea ediție și a fost publicat în timpul Climate Week de la New York. Redactat în conformitate cu standardele universale Global Reporting Initiative (GRI), raportul documentează angajamentul tuturor societăților grupului în vederea acționării comune în mod ecologic și social sustenabil pentru îmbunătățirea spațiilor în care trăim și lucrăm.

Pentru coperta raportului s-a ales o imagine emblematică a lucrării „Curiosa Meravigliosa”, opera permanentă a lui Joan Fontcuberta, fotograf, profesor, eseist, curator și scriitor spaniol, realizată printr-un proiect comun între Primăria Reggio Emilia și Marazzi Group pentru Palazzo dei Musei din orașul emilian. Opera este un mozaic fotografic realizat din plăci de gresie porțelanată, cu înălțimea de 16 metri și lățimea de 6 metri, alcătuit din 12.000 de fotografii trimise de cetățeni. Fiecare fotografie subliniază conceptul de contribuție individuală, iar opera murală mai mare evocă un simț al comunității și al contribuției fiecărui individ la crearea unei opere colective. Curiosa Meravigliosa reprezintă o analogie perfectă între activitățile și inițiativele societăților grupului Mohawk Industries care lucrează cu un obiectiv comun: construirea unui viitor mai bun pentru clienți, oameni în general și planetă.

Marazzi Goup a colaborat în mod activ, prin inovații tehnologice, inițiative și recunoașteri, la întocmirea Raportului ESG 2022 și la rezultatele atinse, care au adus grupului Mohawk recunoașteri importante.

În anul 2022, Marazzi Group a fost printre primele companii din lume care a obținut Certificarea ISO 17889-1, prima normativă care evaluează în ansamblu, în baza a 38 de parametri de măsurare, impactul asupra mediului, economic și social al plăcilor de ceramică de-a lungul întregului lor ciclu de viață. În același an a obținut certificatul ISO 50001 pentru Sistemul de Management al Energiei, datorită implicării în utilizarea conștientă și responsabilă a energiei prin activități țintite, precum îmbunătățirea continuă a consumurilor și intervențiile de îmbunătățire și eficientizare constantă a instalațiilor de producție.

Obiectivul sustenabil al Marazzi Group este înscris într-un singur număr: 100%. Cu ajutorul tehnologiilor dezvoltate, 100% din reziduuri, brute și prelucrate, se recuperează în timpul întregului proces de producție. Un atent proces de management permite companiei Marazzi să recupereze 120% din apa folosită în timpul proceselor de producție, datorită recuperării apelor celorlalte companii active în sector. Cutiile și ambalajele în care sunt livrate în fiecare zi produsele grupului, în peste 140 de țări din întreaga lume, sunt de asemenea 100% reciclabile.

Certificarea Top Employers, obținută în anul 2022 pentru al șaptelea an consecutiv, este mărturia implicării companiei în chestiuni ce privesc calitatea vieții, siguranța și crearea de valoare pentru angajați și pentru comunitățile din teritoriul local: 8.000 de ore de pregătire, din care peste 3.800 dedicate mediului și siguranței, au fost alocate angajaților Grupului care au acces la un program de Welfare societar care cuprinde aproape 50 de acorduri active, de la asigurări la servicii bancare, de la sala de fitness la programe individuale de creare a stării de bine, de la formare la asistență sanitară.

Tot în anul 2022, compania a primit premiul Best Company Artribune Award pentru colaborarea activă și susținerea de instituții, entități culturale și organizații non profit care activează în teritoriu. Printre activități se numără realizarea operei Curiosa Meravigliosa, în colaborare cu orașul Reggio Emilia și artistul Joan Fontcuberta și donațiile care au permis dotarea spitalelor din Sassuolo și Baggiovara (Modena) cu echipamente de ultimă generație pentru diagnosticare și îngrijire la domiciliu.

Efortul de a reduce amprenta personală asupra mediului, un efort împărtășit de toate societățile ce fac parte din grupul Mohawk Industries – cel mai mare producător mondial în domeniul pardoselilor, cu aproape 41.000 de angajați în 19 țări de producție și 170 de țări de vânzare – i-au asigurat gigantului recunoașterea titlului de America’s Climate Leader pentru al doilea an consecutiv și de Sustainable Brand Leader 2023. Ranking-ul de leadership climatic este prezentat în fiecare an de USA Today, una dintre cele mai importante publicații americane, în colaborare cu Statista, portal de referință mondială pentru elaborarea de ranking-uri pe teme de mediu. Green Builder Media, editor specializat în materiale pentru construcția ecosustenabilă, realizează însă Sustainable Brand Index care a clasat Mohawk printre mărcile ecologice atât în rândul publicului de consumatori, cât și al profesioniștilor.